پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119451
وقتي صدا سيما فدراسيون فوتبال را شکست مي دهد / بازي فدراسيون با افکار عمومي فقط براي 2 ميليارد
تاریخ انتشار : 1393/08/17 12:41:35
نمایش : 1212
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين روزها موضوع حق پخش تلويزيوني بازيهاي ليگ برتر فوتبال در بسياري از محافل ورزشي و غير ورزشي مورد بحث است و افراد بسياري در مقام قضاوت جدال ميان سازمان صدا و سيما و فدراسيون فوتبال قرار گرفتند،اما موضوعي که در اين ميان از اهميت بسيار زيادي برخوردار است حق طرفداران و بينندگان تلويزيوني مسابقات است.

مسوولان فدراسيون فوتبال بر اين باورندکه حق پخش تلويزيوني در همه  کشورها يکي از راه هاي اصلي درآمدزايي تيم هاي باشگاهي و ملي است، اما در ايران بيشتر اين درآمد به جيب صدا و سيما مي رود.

آنها  عقيده دارند که بر اساس برآوردهاي تقريبي، صدا و سيما به عنوان رسانه ايي بي رقيب در کشور ساليانه بين 250 تا 400 ميليارد تومان از پخش تلويزيوني ليگ برتر درآمد دارد اما تنها حاضر است که 22 ميليارد تومان براي يک فصل مسابقات، به فدراسيون فوتبال و باشگاه هاي ليگ برتري پرداخت کند.

 واعظ آشتياني مدير عامل اسبق باشگاه استقلال عنوان کرد که عدم پخش بازي‌ها شايد شرايطي را ايجاد کند تا اين فوتبال فکري به حال خودش کند. توصيه من به صدا و سيما اين است با اين شرايطي که فوتبال ايران دارد و باعث سوهان روح مردم شده است، لطفي در حق فوتبال کرده و با اين وضعيت بازي‌ها را پخش نکنند.

شايد اين موضوع باعث شود تا فوتبال ايران از لحاظ اخلاقي و فني مورد مرمت و بازسازي قرار بگيرد و توسعه پيدا کند، شايد رفتار برخي از مديران و مربيان هم مورد اصلاح قرار بگيرد.

خود مسئولان فدراسيون فوتبال هم به خوبي مي‌دانند که ادامه اين روند با توجه به مطالبه‌ عموم مردم براي پوشش تلويزيوني مسابقات فوتبال مطلوب نيست.

در اينجا بايد گفت که جنگ ميان صدا سيما و فدرسيون را صدا سيما برد به اين دليل که پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال يکي از شاخصه هاي مهم براي يک ليگ حرفه ايي از نظر کنفدراسيون فوتبال آسيا است.

از سوي ديگر قوانين کنفدراسيون آسيا صراحت دارند که مسابقات ليگ هاي حرفه ايي بايد به دقت تصويربرداري شوند تا اين مساله مانع از هرگونه شائبه در مورد بازي ها باشد.

 شايد مهمترين آسيب اين کار براي فدراسيون کسر سهميه  آسيايي ايران در ليگ قهرمانان اين قاره است؛ زيرا بر اساس قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا حق پخش يکي از شرايط مهم حرفه يي شدن ليگ ها است.

 اما عزيزالله محمدي رئيس سابق سازمان ليگ پخش تلويزيوني را يکي از مهمترين شرايط حاميان مالي تيم ها دانست و گفت: اگر نگاهي به فوتبال بانوان در کشور داشته باشيم متوجه مي شويم کمتر حمايت کننده  مالي دارند؛ زيرا مسابقات آنها از رسانه ي ملي پخش نمي شود.

هاشمي طبا هم در اين زمينه موافق نظر محمدي بود و گفت: پخش تلويزيوني يکي از محرک هاي حاميان مالي تيم ها است. در صورت پخش نشدن مسابقات از رسانه  ملي به حتم حاميان مالي تيم ها نيز نمي توانند سرمايه گذاري براي تبليغ کالاي خود بر روي پيراهن و کنار ميادين فوتبال داشته باشند.

 بر اساس اين گزارش ،از همان لحظه اي که سازمان ليگ برنامه بازيها را تغيير داد و بازيهاي استقلال  پرسپوليس مقابل تراکتور و گسترش فولاد تبريز را در دو روز مختلف دسته بندي کرد،معلوم بود قرار است اتفاق تازه اي رخ دهد و مشکل حق پخش حل شود.

جالب است يک روز پس از اين ماجرا نمايندگان صداسيما و فدراسيون پشت دربهاي بسته باهم توافق کردند،همان روز اولي که اختلاف ميان دو طرف بالا گرفت يکي از مسئولان صداسيما گفتمشکل با يک تلفن حل مي شود حالا انگار همين اتفاق رخ داده است.

صدا سيما يک بازي  حساس را از فدراسيون برد تا دوربين ها به راحتي به ورزشگاه بروندو اتفاقا مبلغ هم همان 24 ميليارد است.

به هرحال رئيس سازمان ليگ مي گويد:30 درصد روي 18 ميليارد گذاشتند و 24 ميليارد مي دهند ولي صدا سيمايي ها  مي گويد 20 درصد روي 20 ميليارد گذاشتيم و 24 ميليارد مي دهيم، اما اينجا مهم 24 ميليارد است که با خواسته فدراسيون ميلياردها تومان فاصله دارد که ميتوان گفت صداسيما فدراسيون فوتبال را شکست داد.

 انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html